Tänään sitten oli se oman kehon kontrolli, sain tietää mistä kroppani on "tehty"

Aika pelottavia lukuja tuli, en olis koskaan uskonut, voinkin kirjata tulokseni tänne, ainakin itseäni varten. Onneksi tuli firmalle tuo mahdollisuus käydä siinä. Aikaisemminkin kuulemma oli, muttä olin lomautettuna :( jos ei jatkossa enää tule, niin menen tuonne firmaan käymään joka teki niitä. Lupasivat 10€ hintaan uuden.

Suosittelen sitä kaikille kyllä! Eli se on kehonkoostumusanalyysi.

Minun tietoni siis ikä 23v pituus 160cm, paino oli 51.3kg.

Kehon nesteet 28,6 l (kertoo kehon kokonaisnestemäärän, sisältää siis sekä solunsisäiset että solun ulkoiset nesteet) Normaalialue 27,7-33,8 l

Proteiinimassa 7,7 kg  (kehon proteiinimassan. Proteiini on lihasten ja ihon pääainesosa) Normaalialue 7,4-9,1 kg

Mineraalit 2,65 kg (Mineraaleja on sekä luissa ja kehon nesteissä) Normaalialue2,56-3,13 kg

Rasvamassa 12,3kg (kamalaa!!! sisältää kehon kokonaisrasvamäärän sisältäen ihonalaiset rasvan, sisäelinten rasvan ja lihasten sisäisen rasvan) Normaalialue 10,9-17,4 kg

Eli kaikissa olin normaali alueiden sisällä. Ja normaalialuehan on tässä kirjattuna minun kokoisilleni / ikäisilleni

Lihas-rasvadiagnoosi:

Rasvaton massa siis 39kg ja kokonaispaino 51,3kg

Lihasmassa kehossani on 21,1 kg normaalialue 20,6-25,2 kg

Paino siis 51,3kg normaalialue 46,2-62,5 kg

Rasvamassa 12,3 kg normaalialue 10,9-17,4

Painodiagnoosi:

Painoindeksi 20,3 normaalialue 18,5-25

Rasvaprosentti 24,1 (!!! :( ) Normaalialue 18,00-28

Vyötärö-lantiosuhde 0,77  normaalialue 0,75-0,85

Painokontrolli, eli annetaan ehdotus rasvamäärän ja lihasmäärän muuttamisesta, jotta saavutetaan ideaalinen kehon koostumus (+) ja (-) merkit kertovat tarvitseeko massaa lisätä vai ei:

Tavoitepaino : 54,4

Painokontrolli +3,1kg

Rasvakontrolli +0,2 kg

Lihaskonrtolli +2,9kg

Fitness indeksi : 77 (normaali)

Ja selvisi oma tarkka perusaineenvaihdunta kulutus vuorokaudessa ja se on 1211, eli aika pieni.

Jos minulla olisi ollut ylipainoa, olisi mukaan tullut vielä harjoitusohjelma mitä voisi tehdä laskeakseen painoa liikunnan avulla. Paperissa myös näkyy eri urheilulajien MINUN oma kulutuksen määrä puolessa tunnissa.

Todella kätevä tuo!

Vaikka aika huonot lukemat minun mielestäni, erityisesti rasvaprossa nosti hiukset pystyyn. Vaikka olen normaalirajoilla. Ja lihaksiahan pitäisi kasvattaa se 2,9kg, mietin olisko minulla juuri tämän nyt about kuukauden kestäneen laihiksen aikana lähtenyt lihasta, kun syön niin vähän ja kuntoilen hirmu paljon. En tiedä. Jatkan samaa rataa ja muutaman kuukauden päästä menen käymään siellä liikkeessä!